© Copyright 2022 by Chatschool

Facebook - Chatschool
Instagram - Chatschool

Komunikacja w języku angielskim to dziś korporacyjny standard, dlatego pracodawcy chętnie inwestują w kursy dla swoich pracowników.

 

O ile łatwo jest zebrać grupę zainteresowanych i wyznaczyć cel, o tyle wybór szkoły językowej, lektora i formy zajęć okazują się prawdziwym wyzwaniem.

 

Poniżej przedstawiam 6 porad, jak temu zadaniu sprostać.

Kursy językowe dla firm - 6 porad jak wybrać dostawcę usługi

06 maja 2022
Kursy językowe dla firm - 6 porad jak wybrać dostawcę usługi

1. Personalizacja kursu

2. Różnorodność lektorów

3. Dostępność lektorów

4. Jeden stały lub wielu lektorów

5. Materiały

6. Raporty

Podsumowanie

Pragnieniem każdego klienta jest dostosowanie usługi do indywidualnych potrzeb.

 

Nie będzie to jednak możliwe bez wyznaczenia konkretnego celu.

 

Jest on uzależniony od specyfiki organizacji, a często działu.

 

Inny zasób słów jest wykorzystywany w księgowości, a odmienny wśród pracowników marketingu internetowego.

 

W zależności od specyfiki wykonywanej pracy kładzie się nacisk na poszczególne umiejętności.

 

Celem dla niektórych organizacji jest usprawnienie mówienia i poprawa płynności oraz akcentu, a w innych kładzie się nacisk na umiejętnie pisanie maili biznesowych.

 

Dostawca usługi powinien mieć starannie opracowany program, który powinien posiadać określoną strukturę, która pozwoli dobrać taką metodykę, aby efektem było opanowanie konkretnych umiejętności.

 

Jest to kwestia bardzo indywidualna, a więc wymagająca elastyczności ze strony wykonawcy.

 

Często zdarza się, że sztywny program nauczania jest postrzegany przez pracowników jako nieatrakcyjny, a wtedy nauka okaże się jedynie nieudaną inwestycję i straconym czasem. 

 

Przed wyborem szkoły językowej dowiedz się, czy dostawca usługi jest w stanie zaspokoić potrzeby Twojego zespołu.

Lepiej dostać 1 lektora do wyboru, czy wielu?

 

Ja uważam, że lepiej mieć wybór na każdym etapie trwania współpracy. 

 

Każdy pracownik ma swoje preferencje. 

 

Jeden chce mieć zajęcia z polskim lektorem, a drugi z native speakerem.

 

Niektórzy wolą lektorkę, a inni lektora.

 

Większość szkół narzuca jednego konkretnego lektora w przypadku zajęć indywidualnych.

 

Kursant często nie ma pojęcia o innych alternatywach.

 

Dając opcje wyboru, zwiększamy szansę powodzenia kursu językowego dla firmy.

Z doświadczenia wiem, że szkoły mają dostępnych lektorów o konkretnych blokach godzinowych.

 

A co w przypadku, gdy Twój pracownik ma nieunormowany czas pracy i nie może spotykać się o stałej porze? 

 

No właśnie.

 

Polecam szukać dostawcy usługi, który dysponują lektorami, dostępnymi od rana do wieczora w każdy dzień tygodnia. Nawet weekendy. 

 

To kurs powinien dostosować się do dostępności studenta, a nie na odwrót.

 

Czym kurs językowy dla pracownika będzie wygodniejszy, tym będzie bardziej efektywny.

Zdziwisz się, jak są podzielone zdania na ten temat.

 

Jedni mówią, że warto mieć zajęcia z jednym stały lektorem, bo jest w stanie regularnie monitorować postępy. Wie nad czym pracować ze studentem. Dodatkowo, wiele osób woli pozostać z jednym, znanym lektorem, niż stresować się co spotkanie.

 

Drudzy zaś twierdzą, że zajęcia powinny odbywać się z różnymi lektorami w trakcie trwania kursu, ponieważ otwieramy się na nowe akcenty, sposoby nauki i każdy lektor na co innego zwraca uwagę.

 

Jest to kwestia indywidualna.

 

Posiadanie tych 2 opcji podczas trwania kursu jest wyjątkowym atutem szkoły językowej.

Nauka na podstawie książek dawno poszła w zapomnienie.

 

Dostęp do Internetu daje opcje szerokiego wyboru materiałów dydaktycznych.

 

Jeśli szkoła opiera się w głównej mierze na książkach, to nauka może okazać się nudna i nie zachęci Twoich podopiecznych do realizacji zajęć.

 

Lektorzy powinni korzystać z dobrodziejstw Internetu i posiadać własną bazę ciekawych materiałów. Książki powinny stanowić jedynie dodatek.

Jeśli czegoś nie mierzymy, to jak możemy urosnąć?

 

Regularne raporty z frekwencji oraz postępów powinny być podstawą podczas trwania kursu językowego.

 

Jeśli szkoła językowa nie dysponuje takimi danymi, to oznacza, że lepiej poszukać kogoś innego.

Mam nadzieję, że przybliżyłem Ci kwestię wyboru odpowiedniego dostawcy usługi.

 

Firma powinna dążyć do dania jak najwygodniejszej i najciekawszej opcji pracownikowi.

 

Pozostawienie decyzyjności zespołowi przy wyborze lektora, trybu oraz pory nauki będzie olbrzymim plusem, który zwiększy szansę na powodzenie kursu językowego.

Szkoła języka angielskiego dla dorosłych Chatschool
Szkoła języka angielskiego dla dorosłych Chatschool