Platforma do nauki angielskiego na żywo z lektorami I Chatschool

Bezpłatna lekcja

Umów bezpłatną lekcję

Szkoła języka angielskiego dla dorosłych Chatschool

Wdrażanie kursów językowych – krok po kroku

 

Dzięki właściwemu wsparciu, zasobom i zaangażowaniu z powodzeniem wdrożysz kursy językowe w swojej firmie. Pamiętaj, że przy wyborze programu liczy się spersonalizowane podejście oraz dopasowanie lekcji do potrzeb i umiejętności Twoich pracowników.

 

Wdrożenie programu językowego to jednak coś więcej niż tylko decyzja dotycząca wyboru odpowiedniej platformy szkoleniowej. Oto pięć kroków, które pomogą Ci zaplanować najlepszą strategię.

 

 

Wdrażanie kursów językowych – krok po kroku

 

 

Określ cel programu językowego dla swojej firmy

 

Aby dostosować program językowy do specyfiki branży oraz potrzeb swoich pracowników, zacznij od zdefiniowania głównych celów szkolenia. Zastanów się, które obszary komunikacji przydałoby się usprawnić, aby Twoja firma odnotowała wyraźne korzyści.

 

Wskaźniki, na które warto zwrócić uwagę to m.in. komunikacja między działami, kontakt z klientami, wystąpienia publiczne, zrozumienie poleceń przełożonych i świadomość kulturowa.

 

Jeśli Twoi pracownicy sprawnie posługują się językiem angielskim na co dzień, to zamiast kursu generalnego, możesz zdecydować się na szkolenie z Business English. Odmiana angielskiego stosowana w biznesie wyróżnia się specjalistyczną terminologią i żargonem branżowym, których zrozumienie jest nieraz nie lada wyzwaniem dla nierodzimych użytkowników tego języka.

 

 

Zastanów się, jaka forma szkolenia przyniesie najlepsze rezultaty

 

Kursy stacjonarne czy online? Zajęcia indywidualne czy grupowe? Każdy z Twoich pracowników może mieć swoje preferencje. Postaraj się wybrać platformę szkoleniową, która będzie na tyle elastyczna, że dostosuje się do większości ich potrzeb.

 

Określ cel programu językowego dla swojej firmy

 

Choć nauka stacjonarna ma swoje zalety, to szkolenia online są częstszym wyborem zarówno dużych, jak i małych firm. Wirtualne spotkania pozwalają pracownikom na samodzielne zarządzanie planem zajęć. Dzięki temu łatwiej jest im zaplanować swój dzień tak, aby mieć czas na doskonalenie umiejętności językowych.

 

Zajęcia grupowe inicjują więcej sytuacji, w których pracownicy wchodzą w interakcje między sobą, dzięki czemu od razu nabierają pewności we wspólnych rozmowach w obcym języku. Taka forma lekcji sprzyja także możliwości uczenia się nawzajem na swoich błędach.

 

Jednak często zdarza się, że kursanci mają zupełnie różną wiedzę oraz cele językowe. W takim wypadku lepiej jest zdecydować się na indywidualne spotkania z lektorem. Lekcje 1:1 to dobra okazja do ćwiczenia umiejętności konwersacyjnych oraz zadawania pytań.

 

 

Skup się na praktycznej komunikacji

 

Sprawna komunikacja to kluczowy element nauki języków. Szkoląc swoich pracowników, skup się na praktycznych kursach, które będą pielęgnować aktywną znajomość języka poprzez odzwierciedlające codzienne sytuacje rozmówki z lektorem.

 

Kursanci Chatschool zabierają głos przez 80% lekcji. Dzięki temu sukcesywnie przełamują strach przed mówieniem po angielsku, nabywają umiejętności swobodnej komunikacji i rozwijają swój zasób słownictwa. Pozostałe 20% zajęć to czas na feedback od lektora, który wspomaga budowanie wypowiedzi, reaguje na błędy i podpowiada, jak efektywniej posługiwać się językiem angielskim.

 

Rozmowa z wykwalifikowanym lektorem lub native speakerem to szansa na doświadczenie języka w takiej formie, w jakiej jest faktycznie stosowany. Obyci z prawidłową wymową, frazeologią i słownictwem korepetytorzy przygotują Twoich pracowników zarówno do prowadzenia small talków z klientami, jak i do udziału w formalnych wystąpieniach i negocjacjach biznesowych.

 

 

Przedstaw swoim pracownikom korzyści płynące z nauki języków

 

Jeśli Twoi pracownicy nie będą zaangażowani w naukę, to nawet najlepszy lektor nie pomoże im osiągnąć zadowalających rezultatów. Dlatego postaraj się zarazić przyszłych kursantów entuzjazmem co do korzyści, jakie płyną z nauki języków.

 

Z naukowego punktu widzenia poznawanie języka obcego to doskonały trening dla mózgu. Mózg, jak każdy inny mięsień, wymaga regularnych ćwiczeń, które usprawnią jego działanie. Udowodniono, że nauka języków wpływa na wytwarzanie hormonów szczęścia, wspomaga pamięć, a nawet – zwiększa powierzchnię kory mózgowej.

 

Ponadto, możliwość monitorowania swojego postępu podczas kursu – od poznawania pierwszych słów, aż po samodzielne tworzenie wypowiedzi w języku obcym, sprawia, że pracownicy nabierają pewności siebie. Z kolei wzrost pewności siebie przekłada się na zwiększoną produktywność, czynny udział w spotkaniach i sukcesy podczas negocjacji.

 

 

Aktywnie zachęcaj swój zespół do nauki

 

Twoi pracownicy na co dzień będą otrzymywać feedback i wskazówki od swoich lektorów. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby otrzymywali wsparcie także od Ciebie. Pochwały i uwaga ze strony przełożonych mają ogromny wpływ na morale zespołu.

 

Aby nadać szkoleniom językowym odpowiedniej wagi w oczach pracowników, upewnij się, że godziny poświęcone na naukę mają swoje miejsce w harmonogramie dnia pracy. Rozwój zawodowy Twojej kadry powinien być równie ważny, co inne obowiązki.

 

Aktywnie zachęcaj swój zespół do nauki angielskiego

 

Systematyczność jest kluczem do opanowania jakiejkolwiek umiejętności. Dlatego zajęcia językowe powinny odbywać się co najmniej raz w tygodniu. W przeciwnym wypadku kursanci szybko zapominają nowo przyswojone informacje.

 

Jeśli któryś z Twoich pracowników przez dłuższy czas nie uczęszcza na spotkania, spróbuj wspólnie z nim zidentyfikować problem. Być może kurs koliduje z innymi obowiązkami?

 

Większość programów językowych udostępnia właścicielom firm szczegółowy raport dotyczący postępu wszystkich kursantów. Poświęć chwilę, aby zapoznać się z dostarczoną przez lektorów informacją zwrotną i przeanalizuj, które obszary mogą wymagać dodatkowej uwagi. Możesz także zorganizować indywidualne spotkania ze swoimi pracownikami, aby dowiedzieć się, czy jest coś, co chcieliby zmienić w programie kursu.

 

 

 

Jak długo trwa wdrożenie programu językowego?

 

Gdy już ustalisz cele wewnętrzne kursu językowego i zdecydujesz się na wybraną platformę szkoleniową, wdrożenie programu nie zajmuje wiele czasu, a cały proces przygotowawczy leży po stronie organizatorów.

 

Wdrożenie kursu Chatschool rozpoczyna się od wypełnienia testów poziomujących przez wszystkich pracowników. Następnie, na podstawie wyników, określony zostaje poziom ogólny ich umiejętności językowych. Sam przebieg szkolenia – tematy lekcji, słownictwo i materiały, zostają dostosowane do indywidualnych potrzeb kursantów.

 

Twoi pracownicy mogą zdecydować się na zajęcia grupowe lub indywidualne. Do czteroosobowych grup zajęciowych przypisywani są na podstawie wyników testów poziomujących. Z kolei kursanci decydujący się na spotkania 1:1, samodzielnie wybierają swoich lektorów – polskich lub native speakerów.

 

Na tym etapie program językowy jest gotowy do wdrożenia. Decydując się na spotkania online, eliminujesz takie kwestie logistyczne jak transport, miejsce odbywania się lekcji oraz problemy z dostosowaniem planu zajęć do grafiku Twoich pracowników. Każdy z kursantów może samodzielnie wybierać termin lekcji. Lektorzy Chatschool dostępni są codziennie od 6:00 do 24:00. Dzięki temu wdrożenie kursu językowego przebiega płynnie i bezproblemowo.

 

 

Szkoła języka angielskiego dla dorosłych Chatschool
Jak wdrożyć program nauki języków w firmie?

Jak wdrożyć program nauki języków w firmie?

04 lutego 2024

Wdrożenie programu nauki języków dla firmy powinno być priorytetem każdego globalnego przedsiębiorstwa.

 

Współczesny międzynarodowy rynek sprawia, że zapewnienie pracownikom umiejętności swobodnego i skutecznego porozumiewania się w języku obcym jest niezbędne dla długoterminowego sukcesu firmy.

 

Brak płynności językowej czy obawa pracowników przed wymową obcych słów mogą powodować utratę perspektyw rozwoju zawodowego oraz znaczny spadek produktywności w wielojęzycznych zespołach, które opierają się na komunikacji w uniwersalnym języku angielskim.

 

Aby nadążyć nad zmianami ewoluującego rynku, firmy międzynarodowe i te, które dopiero planują swoją ekspansję, muszą nieustannie poszukiwać sposobów na rozwój oraz podwyższenie kwalifikacji swoich pracowników. W przeciwnym wypadku szybko staną się przestarzałe i pozostaną w tyle za konkurencją.

 

Najpopularniejszą formą szkolenia pracowników jest inwestycja w programy językowe. Przede wszystkim dlatego, że nauka języków obcych przynosi wymierne korzyści i firmie, i kadrze pracowniczej. Jak to mówią – wilk syty i owca cała.

 

Planujesz wdrożenie programu językowego w swojej firmie, ale nie wiesz, od czego zacząć? Poznaj najlepsze praktyki dotyczące organizacji szkoleń językowych i zapewnij sukces swoim pracownikom.

 


 

Spis treści:

 

 


 

 

 

Korzyści szkoleń językowych dla pracowników i firmy

 

Od poprawy komunikacji wewnętrznej, przez lepsze relacje biznesowe z klientami, aż po wzrost zadowolenia i produktywności personelu – wdrożenie kursów językowych w Twojej firmie może przynieść wiele korzyści.

 

Korzyści szkoleń językowych dla pracowników i firmy

 

Szkolenia dla pracowników otwierają przed nimi drzwi do nowych możliwości oraz przygotowują ich do ekspansji firmy na nowe rynki. Nauka języków to zarówno szansa na budowanie głębszych relacji w miejscu pracy, jak i na nawiązywanie nowych kontaktów międzynarodowych. Co więcej, wskazuje się, że zdobywanie nowych umiejętności językowych ma pozytywny wpływ na pewność siebie, a tym samym – produktywność i zaangażowanie w wykonywaną pracę.

 

Jako właściciel globalnej organizacji dzięki kursom językowym zyskujesz wykwalifikowaną kadrę, która bez problemu zrozumie potrzeby i spełni oczekiwania zagranicznych klientów. Ponadto, dbając o rozwój personalny i zawodowy swoich pracowników, budujesz ich lojalność wobec firmy i zwiększasz szansę na długotrwałą, owocną współpracę.

 

Jagoda: Filolożka, językoznawczyni i tłumaczka angielskiego.

Autor Jagoda

 

 

Filolożka, językoznawczyni i tłumaczka angielskiego. Wychowała się na brytyjskich klasykach literatury – po latach czyta je ponownie, tym razem w oryginale. Pasjonuje się angielskimi dialektami, które eksploruje podczas wymiany listów z pen pals z Kanady i Australii. Podczas nauki języków stawia na praktyczne podejście i poznawanie fraz przydatnych w codziennych sytuacjach.

 

Najnowsze posty

05 maja 2024
Rozmowy o pieniądzach są ważną częścią każdego języka. Pozwalają komunikować potrzeby i pragnienia oraz określać
27 kwietnia 2024
Najnowsze trendy zmieniają się wraz z priorytetami pracowników. Przez lata na listach najpopularniejszych benefitów pozapłacowych
21 kwietnia 2024
Czy zauważasz wzrost liczby pracowników odchodzących z firmy, mimo przekonania, że Twój zespół jest zadowolony
14 kwietnia 2024
Programy wellbeing dla pracowników mają na celu poprawę ich dobrostanu fizycznego i psychicznego oraz utrzymanie

© Copyright 2024 by Chatschool