Platforma do nauki angielskiego na żywo z lektorami I Chatschool

Bezpłatna lekcja

Umów bezpłatną lekcję

Szkoła języka angielskiego dla dorosłych Chatschool

Co zyskuje pracodawca, wysyłając pracowników na szkolenie?

 

Inwestując w rozwój kompetencji językowych pracowników, firma nie tylko podnosi poziom wydajności, ale również buduje silny i zaangażowany zespół gotowy na wyzwania współczesnego rynku pracy. Oto kilka korzyści, na jakie możesz liczyć, wysyłając swoich pracowników na kursy językowe.

 

 

Co zyskuje pracodawca, wysyłając pracowników na szkolenie z języka angielskiego?

 

Poprawa jakości pracy

 

Oferując szkolenia językowe, sygnalizujesz swoim pracownikom, że ich środowisko pracy jest otwarte na różnorodność. Sprzyja to zarówno integracji, jak i kreatywności i produktywności.

 

Kultura firmy, wynikająca z zaangażowania pracowników w szkolenia i rozwijanie umiejętności językowych, przekłada się na większe zadowolenie wśród zespołu.

 

Co więcej, wydajność pracy bazuje w dużej mierze na zrozumieniu i wykonywaniu poleceń, a w razie niepewności – zadawaniu pytań. Dzięki szkoleniom językowym, pracownicy zdobywają umiejętność klarownej komunikacji i mogą wykonywać swoje obowiązki bez zbędnych wątpliwości.

 

 

Mniejsza rotacja pracowników

 

Współczesny konkurencyjny rynek sprawia, że zatrzymanie utalentowanych pracowników w firmie bywa wyzwaniem. Inwestycja w ich rozwój personalny i zawodowy staje się jednym z narzędzi niezbędnych do redukcji rotacji kadry.

 

Pracownicy, którzy czują się zrozumiani i wysłuchani, są bardziej skłonni pozostać w swoim obecnym miejscu pracy. Szkolenia językowe, umożliwiające przełożonym lepsze zrozumienie potrzeb pracowników i vice versa, skutkują tworzeniem atmosfery, w której pracownicy czują się docenieni.

 

 

Zwiększona satysfakcja klientów

 

Pracownicy, którzy sprawnie posługują się językiem angielskim bądź językiem ojczystym swoich klientów, mają większe szansę na zapewnienie im satysfakcjonującej obsługi. Dzięki tak usprawnionej komunikacji Twoi klienci poczują się zauważeni, wysłuchani i odpowiednio zaopiekowani.

 

Wysoka jakość obsługi i indywidualne podejście do klienta zwiększa także szansę na ponowną współpracę – klienci zapamiętują korzystne interakcje z pracownikami. Mogą także zarekomendować Twoją firmę swoim znajomym i współpracownikom.

 

 

 

Jakie szkolenia najlepiej zapewnić pracownikom?

 

Jakie szkolenia językowe najlepiej zapewnić pracownikom?

 

Forma szkolenia oraz wybór języka, którego naukę zaoferujesz swoim pracownikom, uzależnione są od specyfiki firmy i branży.

 

Globalne firmy, zatrudniające pracowników z różnych krajów, zazwyczaj oferują kursy z angielskiego. Angielski jest językiem uniwersalnym, powszechnie używanym w środowisku biznesowym. To podstawa komunikacji w miejscu gromadzącym pracowników międzynarodowych.

 

Warto rozważyć również oferty kursów z innych języków, zwłaszcza jeśli Twoi pracownicy potrafią już komunikować się po angielsku. Znajomość języków specyficznych dla danego obszaru geograficznego lub branży sprzyja budowaniu silniejszych relacji biznesowych i zwiększa skuteczność działań na rynkach lokalnych. Aby dokonać wyboru, przeanalizuj swoją bazę klientów. Postaraj się wyróżnić kilka języków, których znajomość może usprawnić codzienną pracę i komunikację w Twojej firmie.

 

 

 

 

Jak zaplanować przebieg kursu językowego?

 

Jak zaplanować przebieg kursu językowego?

 

Pierwszym krokiem jest zdefiniowanie celów szkolenia i dostosowanie go do specyfiki branży oraz potrzeb pracowników. Zastanów się, które obszary wymagają usprawnienia – komunikacja między działami, kontakt z klientami czy zrozumienie poleceń przełożonych?

 

Kurs językowy warto wdrożyć od razu po zatrudnieniu nowego pracownika. Jeśli jednak masz już stały zespół, który wymaga podszkolenia, to optymalnym momentem na rozpoczęcie nauki może być okres, w którym obciążenie pracą jest mniejsze niż zazwyczaj. W ten sposób zapewnisz uczestnikom szkolenia możliwość skoncentrowania się na nauce bez nadmiernego stresu związanego z codziennymi obowiązkami. Możesz też rozważyć dostosowanie harmonogramu kursu do zmian sezonowych w firmie.

 

Dobrze, aby szkolenie językowe trwało przez cały okres zatrudnienia pracownika w firmie. Regularnie odbywające się spotkania umożliwiają praktyczne zastosowanie nowo zdobytej wiedzy w codziennych sytuacjach oraz dostosowanie poziomu trudności do indywidualnych umiejętności kursanta.

 

Pamiętaj także o monitorowaniu postępów pracowników i możliwości ewentualnej modyfikacji planu szkolenia w trakcie jego trwania, aby osiągnąć optymalne rezultaty.

 

 

Szkoła języka angielskiego dla dorosłych Chatschool
Kursy językowe dla firm – korzyści dla pracowników i pracodawców

Kursy językowe dla firm – korzyści dla pracowników i pracodawców

27 stycznia 2024

Sprawna komunikacja z klientami, wzrost produktywności, rozwój zawodowy i zadowolenie pracowników – to tylko kilka z wielu korzyści, jakie kursy językowe mogą przynieść Twojej firmie.

 

Sponsoring nauki drugiego języka to inwestycja, która szybko się zwraca. Zarówno jako strategia rozwoju pracowników, jak i możliwość ekspansji na rynki międzynarodowe.

 

Szkolenia językowe dostosowane są do potrzeb firmy. Mogą obejmować i wiedzę ogólną, i formalną komunikację – nauka języka biznesowego to m.in. zwroty i słówka przydatne na oficjalnych spotkaniach, podczas konferencji czy negocjacji. Prowadzone w formie zajęć grupowych lub rozmów 1:1 z polskim lektorem bądź native speakerem, kursy pomagają przełamać barierę w mówieniu i poprawić płynność językową pracowników.

 

Bez względu na to, czy Twoja firma jest częścią międzynarodowej korporacji i otwiera nowe filie w innych krajach, czy chce poszerzyć swoją bazę klientów o kontakty zagraniczne, dbanie o kompetencje językowe pracowników to element niezbędny do pomyślnych operacji biznesowych.

 


 

Spis treści:

 

 


 

 

 

Korzyści z kursów językowych dla pracowników

 

Niezależnie od charakterystyki branży, umiejętność posługiwania się różnymi językami otwiera przed pracownikami drzwi do nowych możliwości. Daje szansę na udział w międzynarodowych projektach, rozwijanie kwalifikacji zgodnie z globalnymi trendami oraz budowanie wartościowego doświadczenia zawodowego.

 

Choć specyfika korzyści płynących ze szkoleń językowych uwarunkowana jest przez potrzeby firmy i stanowisko zajmowane przez danego pracownika, to można wyróżnić szereg zalet, na które liczyć może każdy z kursantów.

 

Korzyści z kursów językowych dla pracowników

 

 

Wzrost produktywności i pewności siebie pracowników

 

Wystąpienia publiczne, szczególnie w języku obcym, to sytuacja, w której wiele osób zjada stres. Pomyśl, ile przełomowych idei nigdy nie weszło w życie tylko dlatego, że dany pracownik wstrzymał się od głosu z obawy przed niepoprawną wymową lub negatywną reakcją kolegów z pracy.

 

Nauka mówienia w innym języku znacznie dodaje pewności siebie. Stały postęp – od poznawania pierwszych słów do samodzielnego tworzenia pełnych wypowiedzi – wytwarza hormony szczęścia w mózgu. Dzięki temu pracownicy szybko czują się pewniej ze sobą i swoimi umiejętnościami.

 

Po odbytych szkoleniach językowych kursanci nabierają większej swobody w wyrażaniu swoich przemyśleń czy pomysłów, co przekłada się na aktywny i wartościowy udział w spotkaniach. Dzięki temu mogą z łatwością przedstawiać nowe idee przed całym zespołem oraz angażować innych do udziału w swoich projektach.

 

Zdobyta pewność siebie i biegłość w komunikacji w języku obcym bezpośrednio przyczyniają się także do wzrostu produktywności. Pewny swoich możliwości pracownik może w pełni skoncentrować się na kluczowych aspektach pracy – takich jak sprzedaż, obsługa klienta czy poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań.

 

 

Skuteczniejsza komunikacja z klientami

 

Efektywna komunikacja z odbiorcą to klucz do sukcesu w każdym biznesie. Inwestując w naukę języków, zwiększasz prawdopodobieństwo zaspokojenia nawet najbardziej palących potrzeb Twoich klientów – jeśli pracownicy będą mogli lepiej zrozumieć ich życzenia i obawy, to łatwiej przyjdzie im spełnienie wszystkich tych wymagań.

 

Jedną z głównych korzyści płynących z nauki języka obcego jest możliwość prowadzenia rozmów z klientami międzynarodowymi w ich mowie ojczystej. To nie tylko znaczne usprawnienie relacji biznesowych, ale także szansa na wyrażenie szacunku i wywołanie poczucia komfortu u odbiorcy. W ten sposób już na starcie sytuujesz swoją firmę jako bardziej przyjazną i godną zaufania niż konkurencja.

 

Łatwiej budować pozytywne relacje biznesowe, posługując się językiem ojczystym klienta. Taki gest jest zazwyczaj odbierany jako oznaka dobrej woli i chęci współpracy. Ponadto, bliższe poznanie klienta poprzez naukę języka, którego używa, daje wgląd w jego kulturę i umożliwia lepsze zrozumienie wartości, jakimi się kieruje.

 

Równie owocne może okazać się opanowanie angielskiego biznesowego. Choć wiele osób posługuje się tym językiem na co dzień, to profesjonalna komunikacja wymaga znajomości specyficznych słów i wyrażeń. Zadbaj o przeszkolenie pracowników w tym zakresie, a ich spotkania z klientami będą przynosić jedynie pozytywny feedback.

 

 

Rozwój personalny i zawodowy

 

Pracownicy, którzy opanowali język obcy, nie tylko zdobywają konkurencyjną przewagę na rynku pracy, ale również wykazują większą lojalność wobec firmy. Inwestycja pracodawcy w ich rozwój zwiększa bowiem ich perspektywy i szanse na awans.

 

Umiejętność posługiwania się drugim językiem sprawia, że pracownicy są też lepiej przygotowani do wyzwań związanych z ekspansją firmy na nowe rynki międzynarodowe.

 

 

Wzmocnione relacje w miejscu pracy

 

Dbając o rozwój umiejętności językowych pracowników, budujesz solidne podstawy do wzmocnienia relacji w miejscu pracy.

 

Osoby, które nie są rodzimymi użytkownikami danego języka, mogą napotykać trudności w komunikacji z przełożonymi i we wdrożeniu w kulturę firmy. Problemy z wymową angielskiego to dla wielu osób bariera, uniemożliwiająca nawiązywanie relacji. Szkolenia językowe stanowią skuteczną odpowiedź na te wyzwania i pomagają w integracji ze środowiskiem pracy.

 

Kursy nauki języka obcego zapewniają pracownikom narzędzia niezbędne do skutecznego porozumiewania się, co nie tylko pomaga wzmacniać relacje wewnątrz zespołu, ale również przynosi korzyści w kontaktach z klientami i dostawcami.

 

Kursy angielskiego dla firm – korzyści

 

Lepsze samopoczucie i morale pracowników

 

Kolejną istotną korzyścią szkoleń językowych jest poprawa morale pracowników. Pochwała i zachęta ze strony przełożonych mają ogromny wpływ na motywację zespołu. W przypadku wielojęzycznego środowiska pracy, szkolenia językowe ułatwiają przełożonym przekazywanie tych wiadomości w sposób zrozumiały dla pracowników, co z kolei przyczynia się do poprawy atmosfery w miejscu pracy i efektywności całego zespołu.

 

 

Jagoda: Filolożka, językoznawczyni i tłumaczka angielskiego.

Autor Jagoda

 

 

Filolożka, językoznawczyni i tłumaczka angielskiego. Wychowała się na brytyjskich klasykach literatury – po latach czyta je ponownie, tym razem w oryginale. Pasjonuje się angielskimi dialektami, które eksploruje podczas wymiany listów z pen pals z Kanady i Australii. Podczas nauki języków stawia na praktyczne podejście i poznawanie fraz przydatnych w codziennych sytuacjach.

 

Najnowsze posty

25 maja 2024
W dzisiejszym świecie, w którym handel i współpraca biznesowa przekraczają granice państw, znajomość języka angielskiego
19 maja 2024
W kwestiach prawnych precyzyjne i jednoznaczne sformułowania to podstawa. W związku z tym znajomość specjalistycznego
11 maja 2024
Słownictwo związane z administracją to obszerny dział, obejmujący zagadnienia związane z organizacją codziennej pracy biura,
05 maja 2024
Rozmowy o pieniądzach są ważną częścią każdego języka. Pozwalają komunikować potrzeby i pragnienia oraz określać

© Copyright 2024 by Chatschool